Představujeme: Filip Hajdík

Představujeme: Filip Hajdík

Filip Hajdík je  generálním ředitelem a zároveň majitelem firmy LAKOVNA HAJDÍK s.r.o. Společnost se na trhu s lakováním pohybujeme již od roku 1989. Za tu dobu získali mnoho zkušeností i spokojených klientů. Zabývájí se kompletní péčí o povrchovou úpravu prostřednictvím mokrého lakování. LAKOVNA HAJDÍK, s. r. o. se stala certifikovaným dodavatelem řady světových firem a špiček ve svých oborech.

Jak byste krátce charakterizoval firmu LAKOVNA HAJDÍK?

Jako dynamicky se rozvíjející podnik, který je dnes s více než 200 zaměstnanci největší zákaznickou lakovnou v České republice a také i jednou z největších v Evropě. Jdeme cestou nejsložitějších technologií, kde je potřeba velmi dobré know-how. Díky tomu můžeme vytvářet partnerství i s těmi nejnáročnějšími zákazníky.

Pro jaké obory v současnosti dodáváte a v kterých odvětvích se rekrutují vaši budoucí zákazníci?

Naše produkce směřuje významnou měrou do oborů automotive, rail a aero. Orientujeme se na technologicky náročné zakázky ve velkých sériích. Výhodou je i vlastní vývojová laboratoř, ve které ve spolupráci se zákazníky zlepšujeme technologie i know-how.

Jaké jsou před vámi momentálně největší výzvy?

Další systematická práce na dynamickém a přesto udržitelném růstu. Takový přistup je prakticky zdrojem nevyčerpatelné studnice výzev.

Z aktuálních oblastí můžeme zmínit práci vývojového oddělení na několika technologických novinkách. V oblasti UV lakování testujeme zajímavé́ nátěrové systémy budoucnosti s extrémně vysokou mechanickou odolností. Dále připravujeme technologii „antifog“ lakování, tedy funkčního nástřiku, který zabraňuje mlžení zejména plastů. Tato technologie bude budoucností v oblasti osvětlovací́ techniky. Dokončujeme vývoj aplikace nátěrů, které mohou nahrazovat galvanické pokovení plastů a podobně.

Mezi výzvy zevnitř firmy můžeme zařadit systematickou práci na tom, abychom byli pro naše zaměstnance dlouhodobě oceňovaný zaměstnavatel, či lépe, abychom se cítili jako členové jedné velké rodiny.

Jste strategicky řízenou firmou. Velice dobře strategii komunikujete i prostřednictvím vaší strategické ikony. Jak se vám podařilo firemní strategii sestavit a uvést do praxe?

Jsem hrdý na to, že se nám v lakovně podařilo nastavit takovou firemní strategii, díky které se nám všem společně dobře spolupracuje. Jde o to lidi neřídit, ale vést. Zvolili jsme si filosofii, ujistili se, že všichni chceme to samé, a hlavně jsme našli cestu, jak toho dosáhnout. Společně s managementem jsme vytvořili vizi dlouhodobého rozvoje firmy a nadefinovali strategii, jak toho dosáhnout. Výsledkem je i zmiňovaná strategická ikona. Následná komunikace strategie jak dovnitř firmy, tak i navenek je jedním z klíčových faktorů její úspěšné implementace.

Vím o vás, že hrajete na klavír, mezi vaše koníčky patří i jízda na koni, dýmka a začínáte i s jachtingem. Jak se vám jako vlastníkovi a zároveň manažerovi daří si na tyto a případně další koníčky udělat při velkém pracovním zápřahu dostatek času?

Kupodivu to není žádná atomová věda. Cestou, jak skloubit pracovní výsledky a osobní rozvoj, je dělat věci chytřeji. Nemyslím tím jen využití technik time managementu, ale i rozvoj v dalších oblastech kreativity a efektivity. Koktejl si musí namíchat každý sám: soustředění, komunikace, psychologie práce s lidmi, delegování a jeho padesát odstínů, budování týmů, zdrojů na chytřejší řešení, duševní svěžest a vůbec. 🙂

LAKOVNA HAJDÍK se stala hlavním partnerem SAMBA a i vy osobně patříte mezi pravidelné návštěvníky večerních i fokusovaných SAMBA akcí. Jak vnímáte potenciál aktivit SAMBA v současnosti i do vzdálenější budoucnosti?

Obecně rádi podporujeme aktivity, které prospívají společnosti. K podpoře aktivit SAMBA nás vedla myšlenka, že by mohlo být užitečné podílet se na šíření nových pohledů na svět. Formováním velké skupiny přemýšlivých lidí tak můžeme budovat nejen inkubátor nových myšlenek a být si tak vzájemně užiteční, ale přemýšlivější a úspěšnější lidé mohou společnosti více vracet zpět. Je to sice pohled ušlechtile vizionářský, ale třeba jsou takové neziskově orientované aktivity právě těmi, na které si jednou vzpomeneme a budeme pyšní, že jsme spolutvořili něco hodnotného.

About Post Author

klein