Manuál pro MBA lektory

Manuál pro MBA lektory

Přátelé, vítáme vás do týmu a těšíme se na spolupráci!

Společně s vámi chceme dosáhnout nejlepší výsledek pro naše náročné a zároveň vděčné auditorium

Pro usnadnění práce jsme připravili tento manuál. Má vysvětlit principy a pomoci vám při přípravě vašeho vystoupení.

Dotazy zodpovíme a s přípravou vám pomůžeme.

Pojďme na to:

Proč pořádá SAMBA program MBA?

Smyslem SAMBA je budovat vztahy a důvěru. Ty vznikají mezi lidmi, kteří spolu něco konkrétního sdílejí a vytvářejí. Proto je strategií SAMBA nekončící série příležitostí k inspiraci a k setkávání s lidmi, kteří jsou podobně hodnotově naladěni.

Mimo dalších typů eventů SAMBA dlouhodobě organizuje odborně zaměřené akce, které se v poslední době organicky transformují v koncept systematického osobního a manažerského rozvoje. MBA program je vyústěním tohoto dlouhodobého trendu.

Jaký je očekávaný výsledek?

Chceme dělat MBA program i jednotlivé moduly v tak dobré úrovni a kvalitě, v jaké si je nikdo zatím nedokázal představit – a myslíme to opravdu vážně.

Přejeme si, aby lidé odcházeli z vašeho vystoupení s třemi naplněnými očekáváními:
Maximální inspirativnost – pocit, že jste jim přinesli největší inspiraci v dané oblasti, jakou jim doposud nikdo jiný nezpůsobil.
Skvělá společnost – radost, že mohli aktivně a konstruktivně diskutovat problematiku s vámi i s dalšími skvělými lidmi, kteří se akce zúčastnili.
Přenos znalostí do praxe – jasná představa co mají dělat pro to, aby jim prezentované věci byly přínosné v praxi a jaké další kroky mají činit pro jejich implementaci do svých firem a životů.

Jaké je schéma a časový rozsah?
Moduly jsou ve většině případů rozděleny do dvou dnů (pátek a sobota) v časové dotaci 8 + 8 hodin.

První den je obvykle věnován spíkrům, reprezentujícím ty nejlepší (a zároveň rozmanité) pohledy na danou problematiku. Po skončení oficiálního programu prvního dne obvykle následuje neformální socializace.

Druhý den bývá zaměřen např. na doplnění teoretických modelů, na týmovou práci a obecně na intenzivnější práci s angažovanou částí auditoria, která má o problematiku hlubší zájem a chce konzultovat např. konkrétní problémy a implementaci ve svých firmách. Druhý den by měl rovněž sloužit pro zadání zpracování výstupu z modulu.

Čas a rozsah vašeho zapojení určuje modul leader.

Co se účastníkům líbí?
Osvědčují se prvky jako diskuze, týmová práce, všichni máme rádi i rozmanité a poutavé příběhy z praxe.
Obecně lze konstatovat, že pocit spokojenosti účastníků zvyšuje, pokud mohou diskutovat a konfrontovat předkládané teze a přístupy se svými zkušenostmi a situacemi ve svých firmách. Auditorium nemá zájem o dlouhé monology spíkra (na to stačí youtube a není potřeba formátu, jako je tento).
Překvapení, vtipnost + něco navíc jsou skvělé.

Co se účastníkům nelíbí?
SAMBA publikum je tolerantní, inteligentní a otevřené novým (i nekonvenčním) pohledům. Můžete si zde dovolit daleko více, než jinde :-). Negativní reakce by mohly nastat na snahu „prodávat produkty“, případně na exhibice ve stylu „mistrů světa“. Naštěstí se nám to nestává. Výběru spíkrů věnujeme mimořádnou pozornost.

Co je potřeba promyslet a připravit?

1. Základní design a struktura vystoupení
Věci se lépe chápou a vstřebávají, když mají hlavu a patu. Zkuste promyslet prvky, ze kterých vytvoříte logický, srozumitelný a zapamatovatelný celek.
Byli bychom rádi, kdybyste vytvořili pro SAMBA unikátní strukturu a obsah.

 2. Informace na úvod
V úvodu doporučujeme mimo nastavení očekávání účastníků představit i strukturu vystoupení např. formou obrázku, mentálního modelu apod.
Můžete používat slidy, flipchart nebo mluvit spatra – formu necháme čistě na vás. Podstatný je výsledek.

 3. Diskuze, interakce
Nechejte lidi mluvit, vyjadřovat se a přemýšlet nahlas. Samozřejmě diskuze by měla být řízená a uřízená – neměli byste připustit exhibice jedinců s neusazeným egem.
Osvědčenou metodou pro rozpoutání diskuze je použít 10 vteřin ticha. Pak se diskuze vždy rozproudí. 🙂

 4. Přestávky
Doporučujeme častější přestávky, ideálně každou hodinu. Naši kolegové na místě vám rádi pomohou udržet disciplínu ve skupině při návratu k látce.

 5. Multimedia ve výuce
Můžete (ale nemusíte) používat i video a audio obsah. Mělo by se jednat o spíše kratší vstupy. Vždy prosím konzultujte předem z pohledu přípravy techniky. 

 6. Podklady pro účastníky
Účastníci by od vás měli dostat zajímavé a užitečné podklady. Mimo obligátních slidů to mohou být i knihy, odkazy apod. Zkuste se na chvíli vcítit do role účastníků a představte si, co by vám pomohlo a případně i udělalo radost.

Další doporučené kroky:
 1. Promyslet si body 1 – 6
 2. Sejít se a probrat to s modul leaderem

Kontakt pro dotazy: jirka@smba.cz, tel. +420 602 359 504

About Post Author

js