Studijní příručka programu MBA


 

Důležité kontakty:

Koordinátor programu: Jiří Slezák, +420 602 359 504, jirka@smba.cz

Studijní náležitosti programu: Pavel Klein, +420 775 957 969, pavel@smba.cz

Odpovědi na často kladené otázky programu (FAQ) zde.

Podmínky pro získání certifikátu MBA

 

A) Pro udělení certifikátu MBA musí student splnit následující podmínky:

  • Student musí během studia nasbírat absolvováním modulů minimálně 100 kreditů. Za úspěšné absolvování modulu se rozumí získání hodnocení z písemné práce (tzv. assignmentu) alespoň 50 %.
  • Student musí osobně absolvovat nejméně 85 % výuky (v případě dlouhodobé odůvodnitelné absence je možnost individuálního studijního plánu).
  • Obdržet hodnocení závěrečné písemné práce alespoň 50 %.

B) Pro udělení certifikátu MBA s vyznamenáním musí student navíc splnit následující podmínky:

  • Student musí získat hodnocení alespoň 70 % ze závěrečné písemné práce.
  • Průměr z ostatních písemných prací musí být alespoň 70 %,
  • Student musí osobně absolvovat nejméně 85 % výuky (v případě dlouhodobé odůvodnitelné absence je možnost individuálního studijního plánu).

Po splnění podmínek uvedených v bodě A) nebo B) studijní příručky bude student slavnostně vyřazen ze studia na slavnostním aktu, kde si převezme certifikát o absolvování studijního programu MBA, jehož součástí jsou i studijní výsledky. O termínu slavnostního vyřazení bude student informován neprodleně po splnění podmínek pro absolvování studia.

Výuka a její organizace

 

a) Výuka modulů je situována do dvou dnů (zpravidla pátek a sobota) v časové dotaci 8 hodin denně (zpravidla 9.00 – 17.00 hodin s přestávkou na oběd). Výjimku tvoří moduly Rozvoj a řízení lidských zdrojů a Komplexní finanční řízení, které mají dvojnásobnou časovou dotaci, tedy celkem 32 hodin (dva víkendy).

b) První den zpravidla vystupují spíkři a hosté, reprezentující inspirativní a zároveň rozmanité pohledy na danou problematiku. Po skončení oficiálního programu prvního dne následuje neformální socializace.

c) Druhý den bývá více zaměřen na doplnění teoretických modelů, př. na týmovou práci a obecně na intenzivnější práci s angažovanou částí auditoria, která má o problematiku hlubší zájem a chce konzultovat např. konkrétní problémy a implementaci ve svých firmách. Druhý den rovněž slouží pro zadání a diskuzi výstupu z modulu – assignmentu.

d) Studenti jsou průběžně informováni o datu a času konání výuky v jednotlivých modulech. Aktuální rozvrh je k dispozici rovněž na webové stránce SAMBA.

Zahájení studia

 

a) V den zahájení studia, probíhající zpravidla v den první výuky studijního programu, jsou studentům předány úvodní informace a podklady ke studiu. V případě, že se student nemůže dostavit na zahájení studia, bude ze strany Instituce kontaktován s nejbližším možným termínem náhradního zápisu.

Přerušení studia

 

a) Jestliže student ze závažných osobních či zdravotních důvodů nemůže navštěvovat prezenční výuku anebo odevzdávat písemné práce, může požádat o přerušení studia.

b) V průběhu přerušení studia není možné navštěvovat výuku ani odevzdávat assignmenty. Po ukončení přerušení studia pokračuje student tam, kde přestal, tj. pokračuje v účasti na výuce, kterou neabsolvoval a odevzdává i příslušné assignmenty. Se studentem se po přerušení studia př. nastaví individuální studijní plán.

c) Studium lze přerušit na základě písemné žádosti studenta. Studium je přerušeno vystavením Potvrzení o přerušení studia.

d) Podmínkou pro vyhovění Potvrzení o přerušení studia je uzavření písemné dohody o školném či vyrovnání finančních závazků studenta vůči instituci.

e) Student může své studium obnovit na základě písemné žádosti Obnovení studia ke studiu. Studium je obnoveno vystavením Potvrzení o obnovení studia ze strany instituce.

f) Studium je přerušeno automaticky v případě, že student nezíská ve lhůtě 3 let od zahájení studia požadovaný počet kreditů pro absolvování studia anebo neodevzdá-li závěrečný projekt.

g) Student může během svého studia požádat maximálně o jedno přerušení studia s maximální délkou 1,5 let.

Ukončení studia

 

a) Studium lze ukončit na základě písemné žádosti studenta. Studentům, kteří neobnovili studium ve lhůtě 1,5 let od přerušení studia bude studium ukončeno automaticky. Studium je ukončeno vystavením Potvrzení o ukončení studia.

Písemné práce

 

a) Termíny odevzdání assignmentu jsou zpravidla stanoveny na 2 měsíce od data posledního výukového dne. U některých modulů mohou být termíny stanoveny dle pokynů lektora jinak. Termín pro odevzdání závěrečné písemné práce je stanoven na 6 měsíců od zadání a schválení tématu projektu.

b) Student má v případě neúspěšného hodnocení assignmentu (hodnocení pod 50 %) možnost celkem dvou oprav v každém modulu, přičemž termíny na opravu assignmentu jsou stanoveny individuálně.

Hodnocení assignmentu

 

a) K úspěšnému zpracování assignmentu má student k dispozici vždy maximálně 3 pokusy (řádné odevzdání a možné dvě opravy).

b)Úspěšným hodnocením assignmentu a tedy absolvováním modulu se rozumí získání min. hodnocení 50 % z assignmentu.

c) Po úspěšném ukončení modulu už není možno assignment opravovat, i když nejsou vyčerpány všechny pokusy.

d) Termín pro odevzdání opravných assignmentu je stanovena na 1 měsíc od zaslání negativního hodnocení původního assignmentu.

e) V případě, že student překročí stanovený termín pro odevzdání assignmentu může být daná práce hodnocena nanejvýše 60 %.

f) V případě, že dva studenti vypracovávají assignment na podobné anebo související téma, mají možnost assignment vyhotovit společně ve dvojici. V tomto případě se musí jeden z dvojice studentů obrátit s e-mailovou žádosti na mba@smba.cz, která bude posouzená. V žádosti (stačí mailem volnou formou) musí být uvedena jména studentů, téma a cíl práce a odůvodnění. U společného assignmentu je rozsah požadovaných stran práce minimálně 1,5násobek zadání pro samostatně zpracovanou práci. Student má za celé studium možnost psát společný assignment  maximálně 2x. Assignment modulu Týmový konzultační projekt se do počtu společných assignmentu nezapočítává a zároveň nelze skupinový assignment psát v případě závěrečné písemné práce. Garant programu může dále uložit u konkrétního modulu povinnost prezentovat výsledky a týmový postup před komisí hodnotitelů.

K hodnocení výsledků je využit anglosaský způsob, kdy výsledky jsou hodnoceny šesti stupni značenými písmeny a v jejich rámci pak procenty:

A vynikající práce 70 % a více
B dobrá práce 60 – 69 %
C vyhovující práce 50 – 59 %
D zčásti vyhovující práce 40 – 49 %
E nevyhovující práce 31 – 39 %
F zcela nevyhovující práce méně než 30 %

Pokyny pro odevzdání assignmentu

 

a) Studenti mohou assignment odevzdávat v českém, slovenském nebo anglickém jazyce.

b) Vzor assignmentu vč. úvodního listu a prohlášení, je ke stažení ve studentském intranetu SAMBA

c) Všechny assignmenty studentů jsou přístupné pouze hodnoticím lektorům.

Rozpis modulů studijního programu MBA

 

Modul Prezenční výuka Kredity Ukončení
Manažerská produktivita a osobní rozvoj 16 10 Písemná práce
Inovace a řízení změn 16 10 Písemná práce
Strategické řízení 16 10 Písemná práce
Řízení a rozvoj lidských zdrojů 32 10 Písemná práce
Komplexní finanční řízení 32 10 Písemná práce
Informační management 16 5 Písemná práce
Business development 16 5 Písemná práce
Procesní řízení 16 5 Písemná práce
Projektové řízení 16 5 Písemná práce
Řízení kvality zboží a služeb 16 5 Písemná práce
Řízení nákupu 16 5 Písemná práce
Týmový konzultační projekt 16 5 Týmová prezentace
Právo pro management a vlastníky 16 5 Písemná práce
Seminář k závěrečné práci I + II 16 10 účast + DP

 


V případě jakýchkoliv dotazů či zpětné vazby týkající se studia se prosím neváhejte obrátit na Pavla Kleina + 420 775 957 969, pavel@smba.cz.

Přejeme mnoho úspěchů v průběhu studia.