Dan Frouz: Revoluce v e-commerce a 3D reklamě
Daniel Frouz je majitelem firmy iNET Print, která je leaderem v oblasti e-commerce v sektoru 3D reklamy v ČR. INET je zároveň jedním z významných hráčů v oboru s pravidelným dvouciferným nárůstem tržeb i zisku. Dan je pravidelným účastníkem SAMBA akcí v Praze.
Dane, jak vidíš situaci na trhu, na kterém se svojí firmou působíš? V oblasti 3D reklamy vidíme významné změny v nákupním chování a nákupních očekáváních zákazníků. Mění se přístup ke spolupráci a rozhodování na linii zákazník – dodavatel. Razantní změnou procházejí a budou procházet distribuční kanály. Řada firem v současnosti neumí využít potenciál IT. Problém není jen na straně distributorů zboží a reklamních agentur, ale také na straně dodavatelů. Dodavatelé neumí tvořit dobrá, kvalitní data o zboží. Pro další články distribučního řetězce je pak zpracování a zkvalitňování dat drahé a náročné. Zároveň vidím jasný trend konsolidace trhu, spíše bych řekl celkového přeskupení trhu do budoucna. Tato situace se netýká jen trhu 3D reklamy, vidíme to podobně v jiných segmentech. Plynou z toho podle tebe spíš příležitosti nebo hrozby? Situaci vnímáme jednoznačně jako historickou příležitost. Pro řadu firem je zde prostor zvýšit své tržby minimálně o desítky procent a průměrné marže o jednotky procent. K tomu připojte možnost snížit osobní náklady díky optimalizaci některých klíčových činností. To dohromady dává obrovský ekonomický potenciál. Týká se to ne pár firem, ale několika desítek tisíc agentur jen v EU. Potenciál je obrovský. O jakém řešení hovoříš? Mluvíme o integraci a propojení dat, zkvalitnění dat i jejich vizuální prezentace. K tomu přidej online 3D vizualizaci a online korektury. Výsledkem může být komplexní e-commerce platforma k pronájmu, včetně kalkulací. Takto komplexní nástroj na trhu neexistuje a proto se tím intenzivně zabýváme. Je to obrovská příležitost pro nás i pro ostatní, kteří se s námi na tomto projektu budou podílet. To je hodně velká ambice. Podle nás spíš logická nutnost. Víme, o čem mluvíme – na trhu 3DR se pohybujeme 12 let. Z toho 10 let opíráme naši strategii o znalost e-commerce. Máme dlouhodobě rostoucí a ziskový projekt a také tým odborníků, který postupně rozšiřujeme. Co jsou pro tebe a pro firmu aktuální výzvy? Řešíme tři okruhy. Jednak chceme celý projekt zrychlit a připravit k následnému přenosu i do jiných segmentů. K tomu může pomoci financování typu smart-money. Posilujeme odborný tým, především programátory se znalostí Azure cloudu a .NET MVC a databázové programátory a specialisty. V třetí řadě doplňujeme realizační tým. Držíme palce! Já děkuji za možnost prezentace zde v magazínu čtenářům INSPIRACI včetně webových stránek a velice kvalitní skupiny účastníků SAMBA eventů, vážím si toho. Těším se, že se uvidíme na některé ze SAMBA akcí v roce 2017. Pokud by někoho zajímala popisovaná oblast, mohou se na mne obrátit na tel. a mail. … A samozřejmě budeme rádi, pokud veškeré potřeby svých firem v oblasti 3D reklamy budete řešit u nás. Děkujeme za rozhovor