Master of Sales – komplexní program pro rozvoj obchodu
Zahajujeme další skupinu Master of Sales. Připravíte novou strategii obchodu pro svou firmu.
Provedeme vás postupně komponenty a procesem přípravy komplexní strategie, která umožní vám i vaší firmě zvládnout současnou situaci a položit kameny pro úspěšnou budoucnost.
Vytvoříte konkrétní plán akcí pro další měsíce a vytvoříte předpoklady pro jejich úspěch.
Společně s praktiky z obchodu z různých firem strávíte v příštích měsících 12 intenzivních dnů a získáte něco navíc.
Je aktuální prioritou vaší firmy výkonnost a rozvoj obchodu?
SAMBA pro vás připravila prakticky zaměřený komplexní program rozvoje obchodu:
• Připravíte si novou komplexní strategii obchodu na míru vaší firmě - ve všech jejích aspektech a souvislostech
• Budete si ji moci nechat kvalitně oponovat
• Zvýšíte tržby a marže
• Hodíte se do pohody
5 modulů pro obchodní ředitele, specialisty, majitele a vedení firem:
PRÁCE S OBCHODNÍKY:
• Role a profil obchodníka • Onboarding a vše co k němu patří (Assesment center, Development center, pravidla) • Smluvní varianty možné spolupráce s obchodníky, přístupy a motivace • Systém práce obchodníků, administrativa, time management • Odměňování obchodníků • Kariérní řád a vazba na odměňování a prestiž • Vzdělávání a rozvoj obchodníků • Zavádění nových poznatků ze vzdělávání do praxe • Certifikace obchodníků • Obchodní dovednosti, produktové znalosti a komunikace s klienty, prezentační dovednosti vůči klientům, argumentace, vyjednávání, emoce, haptika • Cross selling, down selling, up selling • Aktivity obchodníků a příprava na schůzky s klienty • Kvalita a kvantita obchodů • Diverzifikace rizika ve vazbě na počet a významnost obchodů na obchodníka • Vnitřní a vnější motivace a její vliv na výkon • Prokrastinace, důslednost a spolehlivost – jejich vliv na obchod • Obchodní místa a jejich využití • a další témata
VÝSTUPY: Zpracované vybrané komponenty strategie obchodu dle témat modulu
ŘÍZENÍ OBCHODU:
• Role a profil managera obchodu / obchodního ředitele • Onboarding managementu • Odměňování managera • Kariérní řád a vazba na odměňování a prestiž • Vzdělávání managementu směrem k leadershipu • Systém vzdělávání obchodu • Výchova talentů, zastupitelnost a tvorba personálních rezerv • Management a leadership v obchodě, význam a rozlišení, vedení a řízení atd. • Odpovědnosti managera, autority managera, kompetence atd. • Vedení základních typů porad • Prezentační dovednosti managera • Hodnocení obchodníků a manažerů – roční, čtvrtletní, vazba na strategii • Interpersonální rozhovory – typy rozhovorů, praktické vedení, význam a využití • Srovnávací parametry a práce s výsledky • Obchodní místa, jejich kontrola a zvyšování kvality prodeje ( mystery shopping, audit, senzorický marketing, IKS) • Tým a týmová spolupráce • Umění negociace • Zvládání emocí, pozitivita • Psychická manipulace • Kontrolní činnost a její význam
VÝSTUPY: Zpracované vybrané komponenty strategie obchodu dle jednotlivých témat modulu
PRÁCE S KLIENTY:
• Zdroje získávání nových kontaktů na klienty a související aktivity • Slevová politika • Oslovování a komunikace s klienty – telefon, mail, call centra, directmailing, veletrhy a výstavy, řízené nabídky • Distribuční kanály • Udržení stávajících klientů a práce s nimi, benefity, věrnostní programy, priority a četnost komunikace, reklama, doporučení a potenciál pro další obchod • Vlivy konkurence • Servis a servisní aktivity • Potenciál stávajících klientů • CRM, význam, řešení, efektivita, udržování systému a kvality databáze, segmentace klientů, analytika, personalizované interakce se zákazníky, znalost a informace o zákazníkovi, propojení do ostatních firemních systémů, důslednost a udržování systému, GDPR • Statistiky a jejich využití • a další témata
VÝSTUPY: Zpracované vybrané komponenty strategie obchodu dle jednotlivých témat modulu
POSTAVENÍ OBCHODU VE FIRMĚ:
• Firemní strategie vs. strategie obchodu • Trendy a očekávaný vývoj v obchodě - příležitosti a hrozby • Mise, vize firmy vs. obchod • Firemní kultura a hodnotový systém společnosti • Postavení obchodu v rámci organizační struktury firmy a vymezení vůči ostatním útvarům • Provázanost s ostatními činnostmi a funkcemi ve firmě – IT, finance, controlling, HR atd. • Spolupráce s marketingem a jeho význam • Organizační struktura obchodu • Plánovací proces • Analýza fungování obchodu ve firmě • Příležitosti a možnosti rozvoje a budování obchodu ve firmě • Zhodnocení dosavadního karierního systému (odměňování, kompetence, motivace, názvosloví obchodníků a manažerů atd.) • Prodejní a konzultační místa a prostory • a další témata
VÝSTUPY: Konstrukce obchodní strategie na míru vaší firmě • Zpracované vybrané komponenty strategie obchodu dle jednotlivých témat modulu
STRATEGIE OBCHODU:
• Poskytnutí zpětné vazby pro doposud zpracovávanou strategii vedoucí k její finalizaci • Srovnání vlastní práce vůči ostatním účastníkům • Prezentace finální kompletní strategie obchodu před odbornou komisí s poskytnutím hodnocení • Zpětná vazba potřebná pro finalizaci strategie a převzetí “best practices” od ostatních účastníků • a další související témata
VÝSTUPY: Komplexní strategie obchodu pro okamžité praktické využití ve firmě
Účastníci:
• Obchodní ředitelé, specialisté, majitelé a vedení firem
Forma:
• Interaktivní workshopy, mentoring - vše zaměřeno na praxi a použití ve vaší firmě
• Prezenční forma - klidná a dopravně dostupná lokalita na jižní Moravě
Aktuální termíny:
zahájení další skupiny 12. září 2024 • podrobný rozvrh zde
Certifikace:
Po úspěšném ukončení a naplnění podmínek jednotlivých modulů a zpracování závěrečné práce a předložení dokončené strategie obchodu vaší firmy obdrží účastník certifikát Master of Sales.
Odborný garant, dotazy k obsahu a ceně:
• Ing. Alois Eigner, MBA, alois@eigner.cz, tel. +420 606 652 703
Reference účastníků Master of Sales:
"Master of Sales byla skvělá zkušenost. Skvěle strukturované studium, poskytlo mi hluboký vhled do světa prodeje a řízení obchodu.
Skvělou vlastností je jeho praktická orientace, v podání Aloise smršť praktických tipů a triků, ve kterých se odráží léta zkušeností.
Kurz představuje vynikající investici pro každého, kdo se zabývá prodejem nebo řízením obchodu. Velmi doporučuji."
"Moc díky za poučné, skvělé a nezapomenutelné studium. Ve všech modulech jsem se dozvěděl něco nového pro moji práci.
Poznal jsem nové firmy, technologie a fajn lidi. Oceňuji Aloisovy zkušenosti a bonmoty z praxe. Všem jen doporučuji!
Pokud by to šlo, studium bych si rád prodloužil, klidně o dva moduly."
"Mohu říct, že šlo o nejkomplexnější školení obchodu s jakým jsem se kdy setkal, navíc nabité spoustou příkladů a zajímavých řešení z praxe. Skvěle připravené!"
"Za mne zatím nejlepší akce zaměřená na organizaci a řízení obchodu, co jsem kdy absolvoval. Celý seminář je smršť praktických tipů a triků, ve kterých se odráží léta zkušeností lektora. Toto školení by měli povinně absolvovat všichni majitelé firem CEO nebo jejich obchodní ředitelé."
Organizační informace, přihlášky:
• Ing. Jiří Slezák, MBA, jirka@smba.cz, tel. +420 602 359 504